Eesti Petanque'i Klubide Liidu ja aktsiaseltsi Inreko Press eelmisel
aastal alguse saanud koostöö jätkub suurenenud mahus 2005. aastal ning petank
saab endale kindla koha AS Inreko Press väljaannete Sporditäht ja Ärielu külgedel.
AS Inreko Press juhatuse esimehe Donatas Narmonti sõnul sai petangielu
kajastamisele appi tuldud eelkõige selle pärast, et petank on ala, mis sobib
väga paljudele. "Petangi võlu peitub selles, et ala ei nõua harrastamiseks
mingit eeltreeningut ja sobib praktiliselt kõigile. Kui näiteks tennisemängust
saab naudingu alles pärast teatavat hulka treeningtunde ja elementaarsete
oskuste omandamist, siis petangis saab võistlema asuda kohe, kui kuulid
soetatud. Samas võib minu arusaamist mööda andekas ja hea tunnetusega mängija
sel alal üsna kiiresti arvestatavale tasemele jõuda," sõnas Narmont.
EPKLi presidendi Rain Uusküla ütles, et petangiliidu juhatuse poolt 2004.
aastal käivitatud meediastrateegia nägi ette, et tuleb leida endale häid
koostööpartnereid ajakirjanduses. "Eesmärgiks on meedia vahendusel tutvustada
petanki eestlastele. Otsime paralleelselt petangiportaali www.petanque.ee käivitamisega lisavõimalusi
näitmaks, et petank on rahvaala, mida saab mängida noor ja vana, nii mees kui ka
naine. Lisaks sellele tahame inimestele tutvustada, et petank ei ole mõeldud
ainult harrastajatele, vaid et sel spordialal toimuvad professionaalsel tasemel
maailmameistrivõistlused ja Euroopa meistrivõistlused. Lisaks viiakse läbi
rahaturniire üle maailma, kus osalejaid paar tuhat (nt Millau turniir
Prantsusmaal, La Mayonnaise Rootsis jt). Sporditäht on EPKLile hea väljund
tutvustada ala massidele ning propageerida petangi levikut Eestis. Saame läbi
Sporditähe anda huvilistele teada, kuidas on mänginud Eesti koondised
tiitlivõistlustel, suurtel rahvusvahelistel turniiridel ja maavõistlustel ning
tutvustada Eesti petangitippe," ütles Uusküla.
Igapäevaselt restoraniäriga tegeleva petangiliidu juhi Rain Uusküla sõnul oli
koostöö Inreko Pressiga petangiliidu jaoks atraktiivne, sest lisaks Sporditähele
saadi Ärielu näol väljund potentsiaalsete petangiharrastajate leidmisel. Seda
eelkõige silmas pidades EPKLi traditsioonilist asutuste-ettevõtete
võistkondadele mõeldud üritust "Firmaliiga", kus eelmisel aastal osales Kadrioru
pargis 29 võistkonda. "Ärielu on hea väljund firmaliiga võistluse
propageerimiseks. Firmad otsivad tihti selliseid võistlusi, kus saab oma
töötajatega osaleda ja meeskonnatunnet arendada. "Firmaliiga" on iga-aastane
EPKLi poolt korraldatud ühepäevane turniir, kus firmadel on võimalik omavahel
mängida. Võistluse käigus on võimalik tutvuda uute inimestega ning ka ärialaseid
suhteid arendada. Lisaks sellele on Firmaliigast nii mõnelegi mängijale
petangipisik juurde jäänud ning ta on hakanud osalema ka teistel võistlustel,"
sõnas Uusküla, kelle sõnul korraldatakse petangivõistlusi tihti firmade
suvepäevadel ning Ärielu vahendusel tahetakse huvilisi mängureeglitega paremini
kurssi viia.
Donatas Narmonti sõnul on petank väga sotsiaalne ja seltskondlik mäng, mis
inimesi liidab. "Petangi imago sportlikus mõttes parem, kui näiteks bowlingu
oma, mis on lihtsalt seltskondlikuks ajaveetmisvormiks kujunenud," ütles AS
Inreko Press juhatuse esimees Donatas Narmont.
Rain Uusküla lisas, et lisaks petangimängu ja petangimängijate tutvustamisele
on Sporditäht ja Ärielu heaks reklaamiväljundiks Eesti Petanque’i Klubide Liidu
sponsoritele ja toetajatele. „Tore, kui me leiame endale Ärielu ja Sporditähe
lugejate seast alale toetajaid ning Inreko Pressil on kasulik, kui alaliidu
toetajad avastavad endale reklaamväljundi Ärielu ja Sporditähe veergudel,“ tõdes
Uusküla.
Eestis on litsentsiga petangimängijaid üle 150, kuid seda eestimaalaste
hulka, kes petangikuule on käes hoidnud ja seda ala oma lõbuks mänginud,
hinnatakse kümnetesse tuhandetesse.
EPKL